Saturday 11 August 2012

Best Day of the week

Fredag, veckans bästa dag, och ett DYI tips så här inför helgen.

Om man, som jag, inte är allergisk mot konstgjorda blommor så kan man t.ex. köpa en sådan här:



Jag var väldigt sugen ända tills jag såg priset: 150 dollar (multiplicera med så många kronor AUD står i så förstår ni). I.o.f.s. så är levande orkidéer rätt dyra också (ca 50 dollar) men ändå. Hallå!!!

Eftersom jag redan hade en hög vas hemma, likaså glaskulor, så bestämde jag mig för att göra en liknande själv. En styck orkidéekvist á 10 dollar inhandlades och så här blev resultatet:




Jag som gillar (vita) orkidéer mycket tyckar att det blev helt OK (även om det inte går att jämföra med en levande så klart). Totalkostnaden blev, om jag minns rätt, ca 45 dollar (vas $25, glaskulor $10, blomma $10) d.v.s. ca en tredjedel av butikspriset och minst lika bra.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts